Gambia voorbereiding - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Wouter en Wies - WaarBenJij.nu Gambia voorbereiding - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Wouter en Wies - WaarBenJij.nu

Gambia voorbereiding

Door: Wouter van Geert

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Wies

20 Januari 2014 | Nederland, Eindhoven

7 Februari gaan Wies en ik een half jaar naar Gambia om daar een kinderdagverblijf en een toiletgebouw te bouwen. Op het moment dat wij aankomen in Gambia zullen wij plaatselijke bevolking aannemen die zullen gaan bouwen. Wij zullen vooral de leidinggevende en controlerende rol op ons nemen moeten nemen.

In het begin zullen we nog begeleid worden, maar de bedoeling is dat ze ons zo snel mogelijk 'los laten' waardoor wij met z'n tweeën deze bouw aan kunnen sturen.

Dit houdt in dat we de bouwplanning moeten maken, de aanvoer van de materialen, de inrichting van de bouwplaats en natuurlijk de bouw zelf moeten coördineren.

Momenteel zijn we nog bezig met de voorbereidingen. Er komt veel meer bij kijken dan je eigenlijk denkt: uitschrijven bij DUO, uitschrijven bij de universiteit, aanvragen van een internationaal rijbewijs en paspoort, vaccinaties, lariam pillen, andere spullen die we daar nodig hebben (bouwschoenen, een water filter en noem het maar op).
Gelukkig is er al een huis en een auto voor ons geregeld in Gambia, dat scheelt al een hoop!

• 21 Januari 2014 - 18:57

Hennie Elberse:

Allebei heel veel succes en maak er een mooi project van...

• 04 Februari 2014 - 19:28

Susanne:

Ga genieten en plezier hebben allebei! Liefs Sander en Susanne en kids

• 04 Februari 2014 - 21:49

Mans&Marjan:

Gaaf! heel veel succes; we zijn benieuwd naar jullie werk en je verslag daarvan!

• 05 Februari 2014 - 09:20

Annerieke:

Wat leuk en goed dat jullie dit gaan doen! Heel veel plezier en succes!! En eerst een goede reis natuurlijk. Liefs, Annerieke

• 05 Februari 2014 - 21:27

Tineke:

Lieve Wies en Wouter,
    Ik ga jullie volgen! En Wies, ik ga proberen je op de hoogte te houden van wat er hier gebeurt zodat je over een half jaar zo weer de draad hier kan oppakken!
    Ik vind jullie geweldig! Veel plezier met jullie avontuur.
    liefs Tineke

• 05 Februari 2014 - 21:51

Joke:

Wat komt het nu snel dichtbij!
    De koffer staat al gepakt klaar. Nog een dag tijd om vergeten dingen bij elkaar te zoeken en dan: vliegen maar!
    Heel veel plezier en succes. Ik hoop dat jullie vaak iets posten, dan kunnen wij hier mee(be)leven!

• 07 Februari 2014 - 08:23

Wilma:

Hoi Wies en Wouter.
    Als het goed is zitten jullie nu in het vliegtuig op weg naar Gambia. Dus het grote avontuur is begonnen. Ik vind het harstikke stoer en gaaf dat jullie dit gaan doen. Heel veel plezier en succes met het bouwproject. Wij gaan jullie volgen. Liefs Wilma en Geert.

• 07 Februari 2014 - 15:12

Anne:

Lieve Wies en Wouter,
    Inmiddels gaan jullie het grote avontuur al tegemoet! Ik ben heel benieuwd naar jullie eerste indrukken en belevingen! En kijk daarom erg uit naar jullie volgende blog! Een goeie reis, heel veel plezier en houd ons op de hoogte!
    Liefs

• 08 Februari 2014 - 16:29